HELL and his life.....

YESAYA26:9: "Jiwaku merindukan Engkau pada waktu malam, aku mencari Engkau dengan segenap hati, apabila Engkau menghakimi bumi kelak, penduduknya akan mengetahui makna keadilan"

Tuesday, June 12, 2012

Diberkati...

Shallom followers blog...
First of all..Egai nak ucap syukur kepada Tuhan Yesus Kristus yang selama ini menjaga dan sentiasa melimpahkan berkatNya...Selama bergelar anakNya., Egai sangat bersyukur kerana diberi pengetahuan dan pelbagai artikel untuk menambahkan pengetahuan dengan lebih mendalam tentang apa itu Kristen...dan yang terpenting adalah sepanjang saya berada di IPTA-Tuhan memberi saya 5 tahun yang sangat berat dalam pergumulan.Lebih-lebih lagi pergumulan tentang "perbezaan agama"...
Sebagai anak Tuhan di dalam rumah "protestant"..banyak yang perlu saya pelajari tentang dan intipati agama lain...so, sepanjang 5 tahun pergumulan saya lalui melewati ruma-rumah seperti Islam,Katolik,Yahudi,Seventh Day Adventist...hampir-hampir terjatuh dalam setiap rumah..namun Dia tetap mengendong...
Syukur sekarang semuanya berjalan lancar..dalam pencarian..hanya Yesus yang Egai temui...Mohon bawa pelayanan Egai dalam doa kalian....walaupun kecil-kecilan.. Egai percaya berkat itu tetap terus mengalir.
Yesus memberkati..

"Yeremia 15:16  Apabila aku bertemu dengan perkataan-perkataan-Mu, maka aku menikmatinya; firman-Mu itu menjadi kegirangan bagiku, dan menjadi kesukaan hatiku, sebab nama-Mu telah diserukan atasku, ya TUHAN, Allah semesta alam"

No comments:

Post a Comment